RENDŐRSÉGI FELHÍVÁS
VESZPRÉM MEGYEI RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG FELHÍVÁSA
Annak érdekében, hogy elkerülje az áldozattá válást, fogadja meg a tanácsainkat!
Online banki csalások megelőzése:
- Ne adja meg bankkártya vagy online banki adatait és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, születési hely és idő, esetleg lakcím. A beazonosításhoz nem kell sem a bankszámlaszám, sem pedig a bankkártyaszám megadása, vagy CVC kód megadása!
- Amennyiben rosszat sejtünk kérdezzünk rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszélünk, akkor látnia kell az adatsorban és tudnia kell rá válaszolni!
- A legkisebb kétség esetén is a hívást szakítsák meg, és bankkártyájuk hátoldalán található hivatalos telefonszám felhívásával ellenőrizzék a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon, ha szükséges a számlájához és bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
- Ne töltsön le semmilyen programot a „telefonos ügyintéző” javaslatára! Ne higgye el, hogy vírustámadás történt, mivel bármilyen rendkívüli eseményről bankja hivatalos csatornákon ad majd tájékoztatást.
- Bankunk felhívásával – nem pedig a telefon kijelzőjén látott, vagy az „ügyintéző” által megadott szám visszahívásával - győződjünk meg a problémáról!
- Legyen a számítógépen és telefonon aktív, az üzeneteket, letöltéseket és a webhelyeket is ellenőrző program!
- Soha ne kattintson rá vásárlás, csomagküldés, vagy banki tranzakció kapcsán idegen által küldött linkre.
- Figyelem! A csalók által működtetett online oldalak megtévesztően hasonlók lehetnek az eredeti banki, vagy csomagküldő szolgálat webes felületéhez. Amennyiben bármilyen furcsaságot, addig ismeretlen színt, jelzést, vagy ikont talál rajta, legyen óvatos, ne használja azt!
- Amennyiben mégis úgy érzi csalás áldozatává vált, a lehető legrövidebb idő alatt intézkedjen bankkártyája letiltására, az utalások visszahívására, vagy zárolására!